4000050515 |
Curs d'actualització de les competències per a l'exercici de la funció directiva |
2020-2021 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
5/2/2021 - 4/6/2021 (60 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ST SSTT Vallès Occidental (0408) |
|
Marquès de Comillas, 67-71 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Subdirecció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic
|
| |
|
Activitat virtual |
| |
Tipus activitat |
DIA1 Curs d'actualització de les competències per a l'exercici de la funció directiva
|
| |
Inscripció |
15/11/2020 - 05/02/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Per possibilitar l’assoliment d’uns estàndards de qualitat educativa ajustats a les necessitats de la nostra societat, en el marc del que ha de ser l’Educació del segle XXI, cal enfortir les direccions dels centres, posant en valor la funció de lideratge educatiu. Un lideratge que, des de l’autonomia de centre, possibiliti la reflexió pedagògica en el si dels equips docents, incentivi, reguli i acceleri processos de canvi orientats a la millora.
El Departament desenvolupa l’organització i els continguts del Curs d’actualització per a l’exercici de la funció directiva i el lideratge pedagògic que estan orientats a aconseguir una direcció que té al nucli de la seva acció la creació de condicions per a l’aprenentatge des d’una perspectiva d’equitat i inclusió. Per això, els objectius que orienten la programació volen contribuir a preparar les direccions per a un marcat lideratge educatiu, distribuït, social, connectat i vinculat a la transformació educativa.
Aquest curs és la primera fa
|
| |
Objectius |
En finalitzar el curs, els directors que el superin, han de ser capaços de:
1. Aprofundir en la implementació del model directiu que es deriva de la LEC; dels Decrets de Direcció, Autonomia, Provisió de llocs de treball i Inclusió així com de les polítiques educatives del Departament d’Educació.
2. Refermar les capacitats per desenvolupar les competències específiques i transversals dels directors/es per tal d’exercir plenament el lideratge pedagògic.
3. Impulsar la transformació del centre vers la pedagogia competencial exercint un lideratge pedagògic distribuït, orientat a la millora contínua i que impulsi la participació activa del professorat i de la comunitat educativa.
4. Promoure la vinculació del centre educatiu amb les famílies i l’entorn. Facilitar accions per enfortir els vincles amb els diferents agents de la comunitat educativa.
5. Valorar la importància de les xarxes educatives com a recurs per compartir bones pràctiques i com a referent formatiu d’aprenentatge entre iguals. Explorar les oportunitats de l’entorn per incorporar-les al propi centre.
|
| |
Continguts |
Unitat 1: Ser director avui. Les polítiques educatives.
Unitat 2: La planificació estratègica i l'avaluació.
Unitat 3: Elements clau de la gestió i organització del centre autònom.
Unitat 4: El lideratge pedagògic.
Unitat 5: La cultura participativa, com fer un centre obert, actiu i inclusiu. Reptes.
|
| |
Observacions |
El calendari de les sessions sincròniques és: Primera fase: 5/2,19/2, 5/3, 19/3, 9/4, 30/4, 14/5, 28/5, 4/6. Segona fase: 1/10, 15/10, 29/10, 12/11 i 26/11.
|
| |
Avaluació |
Model competencial:
A cada unitat didàctica hi ha activitats d’autoavaluació, coavaluació i avaluació grupal. Les dinàmiques de treball portades a terme pel formador impliquen retroaccions contínues entre els participants per afavorir l’aprenentatge entre iguals. En totes les unitats didàctiques s’utilitza una rúbrica per facilitar aquesta avaluació competencial.
Tasques objecte de qualificació:
a) Les establertes en cada unitat didàctica (individuals i de grup).
b) L’elaboració d’un projecte de direcció, contextualitzat, del centre on treballa o on es presentarà.
La ponderació de les qualificacions es farà de la següent manera:
1a Fase (pes sobre el total del curs 67 %)
Unitat 1: 20%
Unitat 2: 30%
Unitat 3: 10%
Unitat 4: 20%
Projecte de direcció: 20%
2a Fase (pes sobre el total del curs 33 %)
Unitat 3: 20%
Unitat 4: 40%
Unitat 5: 40%
|
| |
Requisits de certificació |
Acreditar una assistència mínima del 80% de les sessions virtuals sincròniques del curs.
Realitzar totes les activitats (individuals i en grup) establertes pels formadors/es.
Presentar totes les tasques amb els requeriments formals i en els terminis establerts.
Superar l’avaluació de cada unitat didàctica i del projecte de direcció amb una qualificació de 5 o superior.
|
| |
Persones destinatàries |
Aquest programa de formació va dirigit a aquelles directores i directors en exercici que vulguin actualitzar les seves competències en la funció directiva, tenint el requisit de formació inicial. També a docents que hagin superat un curs de formació sobre la funció directiva que acrediti el requisit.
|
| |
E-mail |
sefp_vall.educacio@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
05/02/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
divendres |
19/02/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
divendres |
05/03/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
divendres |
19/03/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
divendres |
09/04/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
divendres |
30/04/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 7 |
divendres |
14/05/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 8 |
divendres |
28/05/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 9 |
divendres |
04/06/2021 |
1700 |
1900 |
|
| |